Storytelling: Cum să spui povestea produsului tău?
Din cele mai vechi timpuri poveștile au fost principala modalitate prin care oamenii au comunicat. De ce ne plac poveștile? Pentru că ele ne conectează la nivel emoțional, ne inspiră și, cel mai important, pentru că ne ajută să învățăm din experiența povestitorului.
O poveste adevărată și bine spusă întotdeauna va vinde
Storytellingul reprezintă o metodă foarte eficientă de a conecta un brand cu publicul său, prin povești autentice și relevante pentru el. Scopurile acestei metode sunt: transmiterea valorilor businessului tău, crearea unei comunități dar și de a convinge audiența să acționeze, fiind conștienți că decizia de a cumpăra este de cele mai multe ori emoțională.
Există o multitudine de mijloace prin care se poate face storytelling: text, imagine, video, infografice, însă trebuie să înțelegem că nu orice poveste vinde, așa cum nu toți dețin abilitatea de a spune povesti reale și convingătoare.
Asigură-te că știi totul despre produsul tău
Tu știi să spui povestea produsului tău, astfel încât să determini audiența să acționeze în direcția dorită de tine?
Primul pas pe care trebuie să-l faci este să cunoști foarte bine produsul despre care vrei să scrii povestea. Mai exact, care sunt caracteristicile lui unice, ce beneficii aduce clienților tăi în raport cu nevoile lor, ce probleme le rezolvă și cum le creează oamenilor senzația că pot să fie cine vor ei să fie.
Fără să cunoști toate acestea, nu vei ști ce să comunici publicului tău, doar vei presupune că știi, nu vei ști să vorbești despre produsul tău și vei ajunge să crezi că produsul este de vină.
Află ce găndește publicul tău țintă și oferă-i content valoros
Următorul pas este să-ți cunoști și să înțelegi foarte bine publicul țintă. Trebuie să știi ce simte, ce trăiește, cu ce probleme se confruntă, ce nevoi are, ce dorințe are, ce limbaj folosește, pentru ca tu să empatizezi cu el, să-l încurajezi și să-i oferi sfaturile de care are nevoie.
Pentru aceasta este nevoie să folosești propriul lor limbaj, mesajul să fie clar și ușor de înțeles, pentru că dacă cititorii tăi nu înțeleg imediat ce le spui, vor renunța să te urmărească și vor cauta soluții în altă parte.
Spune povestea ta și vei schimba vieți
Să împărtășești o poveste reală care te-a marcat și să te vulnerabilizezi în fața audienței tale nu este ușor, însă este metoda care te apropie cel mai mult de publicul tău. Conexiunea emoțională creată dar și oportunitatea pe care o are de a învața din experiența ta, te va transforma în persoana potrivită care să îl ajute.
Storytellingul nu trebuie doar să facă publicul să se simtă bine, ci și să-l educe, să simtă că evoluază dacă iți urmează sfatul, să creadă că și povestea lui poate avea un final fericit.
Acționează și bucură-te de rezultate!
După ce ai câștigat, în mod autentic, încrederea audienței tale, îți va fi ușor să o determini să acționeze, pentru că este deja convinsă că își va rezolva problema cu produsul oferit de tine.
Povestește audienței tale cum produsul tău îi poate schimba viața și oferă-i ceea ce își dorește cel mai mult!
Acesta este modul în care noi, la Onlike, spunem povești în mod eficient, atât pentru companii cât și pentru clienții lor, obținând rezultatele dorite, de ambele părți. Vino, să spunem împreună și povestea ta! Vrei să afli câtă lume poți inspira?